Van Nistelrooy terug in Oranje

RUUD_VAN_NISTELROOY_503279aRuud van Nistelrooy keert terug in het Nederlands Elftal. Dat heeft bondscoach Guus Hiddink vandaag bekend gemaakt. Van Nistelrooy heeft laten weten het voetbal erg te missen. Hij zal de resterende EK-kwalificatiewedstrijden en het eindtoernooi zelf meespelen. Van Nistelrooy gaat de spitspositie invullen. Wat er met de huidige spitsen van Oranje gaat gebeuren is niet bekend.

“Ik mis het voetbal enorm. Het toewerken naar een wedstrijd, samen in de kleedkamer, warming-upje, dan de wedstrijd. Heerlijk! Het meest mis ik gewoon het douchen met elkaar na afloop. Samen is niet alleen, weet je wel. Voor mij dus een makkelijke stap om weer te gaan voetballen. Natuurlijk wel op hoog niveau, heb ik altijd gedaan, dus. Uiteindelijk zorgen de goede contacten met de bondscoach er voor dat ik bij het team kon komen. Ik heb er wel flink m’n best voor moeten doen. Het heeft me wat geld gekost, maar ik zit er wel bij”, aldus Van Nistelrooy.

Guus Hiddink was niet bereidt te reageren over de opmerkelijke gebeurtenis. Ook Klaas-Jan Huntelaar en Robin van Persie, de huidige spitsen van Oranje, wilden niets zeggen. In de aankomende periode zal duidelijk worden wat de functie van deze twee spitsen gaat worden binnen het Nederlands Elftal.

 

 

Leave a comment